Speciální lekce

Iyengar Yoga Therapy

Jste krátce po operaci nebo řešíte nějaké konkrétní zdravotní omezení? Nejvhodnější jsou pro vás lekce Yoga Therapy pod vedením nejzkušenější lektorky v týmu Institutu, Heleny Kubrychtové Bártové. Zaručeny jsou menší skupinky praktikujících, pozvolné tempo, snesitelná fyzická intenzita a při pravidelné praxi i citelný posun. Největší přínos spočívá v tom, že vy sami (i když pod vedením) jste strůjcem zlepšení vašeho stavu. Žádná kouzla, žádné čáry. Jen vy, vaše tělo a mysl.

Různými odbornými studiemi bylo prokázáno, že jógové cvičení propracované B.K.S. Iyengarem, má pozitivní vliv na obtíže pohybového aparátu (artritida kolene, ramene, cervikální spondylóza, bolesti bederní páteře, výhřez ploténky, ankylozující spondylóza a ischiatické bolesti). Dynamické a nekontrolované provádění jógového cvičení (např.power jóga atd.) může zdravotní problém dokonce prohloubit.

Veřejné lekce Iyengar jógy jsou vhodné jako prevence všech zdravotních problému a onemocnění, zatímco Iyengar Yoga Therapy vám konkrétní problém pomůže řešit. Vedle léčby pohybového aparátu se v těchto lekcích řeší některá chronická systémová onemocnění, jako např. kardiovaskulární poruchy (srdeční poruchy, úleva při bolestech anginy pect., hypertenze, poruchy oběhového systém dolních končetin), poruchy zažívacího systému (zácpa, překyselení, nadýmání, hiátová kýla), endokrinologické poruchy (diabetes, poruchy štítné žlázy), dýchací poruchy (astma, bronchitida a zánět dutin) stejně jako některé neurologické poruchy (bolest hlavy a migréna, roztroušená skleróza).

Lekce Yoga Therapy mají na rozdíl od ostatních lekcí odlišný průběh. Student na začátku vyplní zdravotní formulář a s lektorkou krátce probere svůj stav. Během lekce student cvičí individuálně pod dozorem lektorky a asistentů. Aby došlo k úpravě zdravotního stavu, měl by student navštěvovat tyto lekce pravidelně a dodržovat doporučení lektorky. A zkušenosti dlouhodobých studentů?

Reference:

 

 

Lekce probíhají každé úterý (11:00 - 12:00), středa (10:00 - 11:00) a čtvrtek (17:00 - 18:00). Více info naleznete v aktuálním rozvrhu.

 

Gravid jóga

Jóga v těhotenství je jednou z nejlepších cest, jak se během celého těhotenství cítit fyzicky a psychicky dobře. Hormonální změny, které vytváří podmínky pro vývoj dítěte a připravují tělo matky na těhotenství a porod, ovlivňují také všechny tělesné systémy a psychiku ženy

Program lekcí jógy pro nastávající maminky je sestaven v souladu s fyziologií těhotenství a přispívá tak k harmonizaci těla a emocí. Z hodin jsou vyřazeny asány, které jsou během těhotenství zcela nevhodné, popř. upraveny dle trimestru, ve kterém se ženy nachází. Většina žen potvrzuje, že cvičení v těhotenství pozitivně ovlivňuje průběh některých nepříjemných stavů doprovázející těhotenství jako např. pocit únavy, bolesti zad, nevolnosti a bolesti hlavy. Kolektiv budoucích maminek navíc vytváří příjemnou atmosféru a přináší tak psychickou pohodu.

Lekce probíhají každou středu (11:00 - 12:00). Více informací naleznete v aktuálním rozvrhu.

 

Dětská jóga

Jóga dává dětem stejně jako dospělým nejen větší pružnost, pohyblivost, pevné svaly, lepší držení těla, zlepšuje koordinaci a smysl pro rovnováhu, ale snímá i pocit napětí, stresu, učí koncentraci a vnitřní disciplíně. Jogové polohy vycházejí z přirozených pohybů nejrůznějších zvířat, z přírody. Ta právě děti obdařila zvědavostí, barvitou představivostí, díky níž dokážou s nadšením napodobovat - instinkt je přitahuje k pohybovým aktivitám, které jsou nejpřirozenější. Dětská jóga je určitá forma hravě pojatého pohybového cvičení s prvky jógy. Provádějí se i dechové techniky a děti se učí relaxaci. To vše prostřednictvím nejrůznějších her a říkanek. U starších dětí jsou jogové polohy zaměřeny na smysl pro rovnováhu a na záklonové a předklonové cviky, které prospívají rozvíjející se tělesné i duševní stavbě dětí. Jestliže Vaše děti již vykonávají jinou sportovní aktivitu, je jóga ideální kompenzací pro namáhané svaly.

Lekce probíhají každý čtvrtek (16:00 - 17:00). Více informací naleznete v aktuálním rozvrhu.

 

Samostatná praxe

Prostor pro vlastní praxi jógy bez vedení učitele. Vyzkoušejte si, co si pamatujete z lekcí, vnímejte vlastní tělo, experimentujte s různým nastavením pomůcek. Možná budete praktikovat vedle vašich učitelů jako je tomu v Indii :-) Pokud nevíte, jak začít doporučujeme následující:

- značněte s tím, co si pamatujete z lekcí
- ze začátku stačí klidně 15-20 min (BKS Iyengar říkal: "Je lepší toho udělat méně, ale kvalitně a pravidelně, než málo jednorázově.")
- zaměřte se spíše na častější opakování pozice, než dlouhé výdrže
- využijte erární Preliminary Course na recepci, ve kterém jsou uvedené doporučené sekvence (zeptejte se recepčních) 
- ze začátku vlastní praxe moc neřešte, co je "správně / špatně", postupně se budete učit z vlastních chyb :-)

- podívejte se na některá videa: 

https://youtu.be/6xKznn99qd4

https://youtu.be/6xKznn99qd4 

Délka: dle vlastní volby (jednorázový poplatek)
Zkušenosti: min 3 měsíce Iyengar jógy

Lekce probíhají každý  čtvrtek 9:00 - 10:00. Více informací naleznete v aktuálním rozvrhu.